Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2010 08:00 - Африка - VІІІ част (Намибия - Шпицкоп)
Автор: ivo14 Категория: Туризъм   
Прочетен: 3990 Коментари: 5 Гласове:
5



                                       Едно пътешествие в Африка
                      (5 седмици в Африка) - VІІІ част

   17 ден, 11.11.09., ср. - Дъното на палатката ми и шалтето са пробити от голям трън, а и два от трите ципа на раницата са развалени. Краката ми са мръсни и подбедриците ме болят от студ, а ръцете ми са почернели и се белят непрекъснато. Седя в задната част на буса, пътят е жесток офроуд и непрекъснато подскачам върху седалката...
   След дните прекарани в равни места, ми е интересно да видя в далечината появяващи се планини. Но като приближаваме виждаме, че това са само каменисти хълмове.

imageimageimageimage  
Спираме до самобитен пазар за сувенири. Продават се някакви дървени или плетени фигури от слама, които ми приличат на вуду-кукли, най-различни камъни и корени.
image
image
Малки дечица на жените от сергиите, хленчещи и сополиви се катерят по стълбата на буса.
image
image
image
image

      След дълго пътуване, хълмовете все повече заприличват на планини. В ранния следобед навлизаме в района на Шпицкоп. Те представляват голи гранитни върхове над 700 млн. години и над 1700 м височина. Разположени са между град Свакопмунд и пустинята Намиб. Наричат ги Матерхорн на Намибия, но при преминаване между тях, на мен ми напомнят на скалите в Петра.
   При вглеждане в тези скали, някои наподобяват слон, кит, тюлен или друго животно. След навлизане в местността за кемпиране  виждаме и буш-бар, който за съжаление остава километри зад нас. Минаваме край подредени в редици палатки, брезентови тоалетни и полева трапезария, в която африканец с бели дрехи и ръкавици сервира на немците...
   Пристигаме на мястото за лагеруване, което се оказва бушкемп - без ток, вода и тоалетни.
image
 
Намирам едно зелено дърво с гъста сянка, но виждам че пясъка под него е гъсто обсипан с бодли. Някои си разпъват тук палатката, но аз предпочитам да не ми боде и се разполагам под дървото до буса, макар и на слънце.
Правим кратка разходка из околността.

image
image
image
image
image
image
image
image

Откриваме бушменски рисунки по скалите.
image
image

Батерията на телефона ми свършва и не мога да снимам. Умирам си на мъка, но се сещам за соларното зарядно което нося.  Добре че съм го заредил от контакт, защото се оказва че от слънце е афиф работа. Докато се пържа в жегата до и в палатката, батерията ми се дига с няколко чертички.
   Към 18.30 отиваме да се покатерим на една висока скала за да гледаме залеза.
image

Изкачването е дълго и трудно, на места даже опасно. В далечината се вижда немският лагер.
image

По скалата.
image

От върха снимам към слънцето и околните скали.
image
image
image
image

Духа силен вятър и е много студено, а слънцето приближава билото на далечната скала. image
image
image
image
image
image

Слънцето почти се скрива.
image
image
image
image
image
image

Скалите са осветени от последните слънчеви лъчи.
image
image
image
image
image

И слънцето залязва.
image
image
image

След слизането от скалата още е светло.
image
image

На пътеката се натъкваме на едно голямо умряло членестоного. Соларфюж, казват англичаните. И така не разбирам какво представлява.

image


По пътя към лагера вече се стъмва.
image
image


От кемпа, небето е много красиво след залез...
image
image
image
image
image
image

Вечерта е студено и отивам да си взема якето. Излизам от палатката и се спъвам във въжето й, натъртвам се яко а в ръката ми се забиват дребни камъчета. Топлим се на огъня, вечеряме и пием хубаво червено вино. После пеем и български песни.

    18 ден, 12.11.09., чет.
- Скалата над лагера сутринта е много красива! От една вдлъбнатина излиза отразена светлина от слънцето, а в съседсво се вижда и луната.
image

В процес на търсене на място за сутрешен тоалет, снимам заобикалящия ме буш.
image
image
image
image
image
image
image
image
image

При връщане към лагера, пътеката се пресича от улеи  като  от текла вода. Отблизо виждам че това са мравешки пътища.
image
 

След като си вдигам палатката, точно където са били ръбовете й, откривам равни издълбани конуси. Соларфюж - казват пак англичаните, а аз си мисля дали не става въпрос за онова паякообразно което си дълбае дупки и завлича в тях други буболечки. По-късно из пустинята наблюдавам такива малки животинки, които са толкова бързи че едвам ги снимам и с камерата.
image

   След закуска и горещо кафе, напускаме тоя див и красив край.
image
image


Тагове:   африка,   Намибия,


Гласувай:
5



1. анонимен - Честита нова година
04.01.2010 09:28
здраве, късмет и щастие да те спохождат през всичките 365 дни.
Да продължаваш да ни радваш с красивите си пътеписи.
цитирай
2. ivo14 - Честита и на теб и на всички четящи ...
04.01.2010 09:37
Честита и на теб и на всички четящи тук! Живот и здраве, съм готов с постингите поне за този месец.
цитирай
3. анонимен - една жена от Африка
05.01.2010 11:56
Прекрасно отново........чакам продължението с нетърпение!:)
цитирай
4. chinaware - Истинска наслада ,
06.01.2010 19:04
Благодаря за удоволствието. За чудното, увлекателно приключение, благодарение на обектива ...
Чакам с нетърпение следващия постинг.
цитирай
5. ivo14 - Re
06.01.2010 19:53
Радвам се че има хора, макар и малко за тоя пост, да го оценят!А обектив нямам, а само обикновен телефон с камера...Но така ме кефи...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivo14
Категория: Туризъм
Прочетен: 195355
Постинги: 29
Коментари: 118
Гласове: 733
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930